5. juni 2014

Surfer's paradise og backpacker-looket

Så er der opdatering fra Costa Rrrrica, og vi har lavet lidt af hvert, og alligevel føles det som om, vi har brugt utrolig meget tid på bare at chille.

Vi endte med at tage på en tur med en katamaran, hvor vi efter sigende skulle se delfiner og snorkle. Turen var dog ikke helt så fabelagtig som forventet. For det første blev jeg fra første minut søsyg og brugte derfor langt det meste af tiden på ikke at ørle ud over kanten af båden, som "kaptajnen" sagde. "You might as well feed the fish", havde han kækt sagt, og jeg grinte lidt af det, indtil jeg selvfølgelig selv sad og blev dårlig. Derudover så vi ingen delfiner, og snorkling blev frarådet, fordi det alligevel ikke var særlig godt. Ikke den bedste tur for mig, men altså. Costa Rica er jo et enormt pænt land, så lidt godt for øjnene var det da. Måske bare ikke lige pengene værd.

Vi tog derefter videre til Jaco, som er en rigtig surferby. Det vrimlede med amerikanere der, hvilket jo tager lidt af charmen. Men igen; der var flot. Og utrolig varmt ligesom alle andre steder her.

I dag tog vi så med en båd til Montezuma, som også er lidt surferparadis-agtigt. Byen er utrolig lille og helt ufattelig chill. Der er hunde over det hele, byens lokale har stort set alle dreadlocks (uanset alder), og tempoet er generelt bare langsomt. Mañana, mañana. Men det er lækkert, og vi bliver her frem til søndag. Så kommer pulsen da helt ned. Hvad vi skal lave her, ved vi ikke helt, men vi har snakket om at give det et ekstra skud med den snorkeltur i hvert fald.

Livet som backpacker er også for alvor ved at kick in. Som tidligere nævnt var jeg meget i tvivl om, hvad jeg skulle pakke, og jeg kan allerede nu konstatere, at jeg både har gjort gode og dumme ting. På plussiden er, at jeg har droppet alt, hvad der hedder hårtørrer, glattejern, og hvad jeg nu ellers torturerer mit hår med hjemme i Danmark. På minussiden er, at jeg har pakket alt for meget tøj. Forudser fx, uden pis, at jeg har de samme par shorts på de næste fem uger.

Det er også lidt skægt med det her liv, for jeg ligner noget, der er løgn hele tiden (og jeg mener hele tiden - selv to minutter efter et velfortjent bad), men jeg har lidt vænnet mig til det. Det kan ikke rigtig være anderledes. Maj og jeg har snakket lidt om, hvor befriende det egentlig er at kunne gå rundt i det samme tøj og uden at dulle sig op på noget som helst tidspunkt. Makeup ville smelte af i løbet af no time, solcreme gør dig bare super fedtet at se på, dit hår ligner en dårlig permanent fra 80'erne, og dit tøj bliver alligevel svedigt og vådt efter ti minutter, så hvorfor egentlig skifte?!

Så ja. Forvent at hente (læs: regner med velkomstkomite) en i Kastrup, der ligner en, der har været med i Robinson Ekspeditionen. Eller Brody fra Homeland, da han slap ud efter otte år i fangenskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar