5. juli 2015

Breaking the silence.. eller noget.

Det er 105 dage siden, jeg sidst har opdateret bloggen. Ikke at jeg sådan går og tæller, men jeg får nærmest dagligt klager fra min lille, faste læserskare. "Opdaterer du ikke snart bloggen?" eller "Jeg magter ikke at læse 'Et tragikomisk flashback' én gang til!". Okay okay, I get it. Det er lang tid siden, og jeg vil gerne sige undskyld. Jeg kan ikke rigtig komme med en særlig god forklaring på stilheden, for jeg tænker egentlig, at tiden har været til det ind i mellem, but well. Life! Life happens.

I løbet af de sidste tre måneder har jeg startet på intet mindre end seks forskellige indlæg, som jeg i større eller mindre grad har skrevet. Nogle af dem er kun i stikordsformat, men det er jo også en start. Emnerne var/er som følger:

#1: Vennescoringer - om det at 'score'/tilføje nye venner til sin omgangskreds, når man er voksen og ikke længere får venner lige så ofte og nemt, som da man var barn (damn it).

#2: Organdonation - faktisk et ret tamt forsøg på et indlæg. Men et forsøg nonetheless. Jeg har meldt mig som donor. Jeg ved ikke, om der er mere at sige egentlig?

#3: Livsbeslutninger - et tilbagevendende emne på bloggen. Her med udgangspunkt i en artikel, der handler om, at man kan ødelægge sit liv uden at være klar over det. Når jeg skriver det her, lyder det som et rigtig mørkt og kedeligt indlæg, som I alle har læst før. Next!

#4: Folketingsvalget 2015 - politik er ikke min force, men der kom en relativt lang rant ud af valgresultatet alligevel. Dog er det her sådan rimelig uaktuelt her flere uger efter valget.

#5: Sorger og glæder ved at være barn - et indlæg i punktform om nogle af mine betragtninger og erfaringer fra barndommen og de unge teenageår. Oh boy.

#6: Regnbuebølgen på Facebook - efter USAs længe ventede legalisering af gay marriage. Hvorfor det betyder noget, og hvordan det påvirker mig, at mine venner skifter profilbillede.

Som I nok kan se, så griber jeg lidt i øst og vest. Nogle emner er succesfulde - andre ikke så meget. Jeg tænker også, at jeg har haft tanker om indlæg omhandlende døden og det at holde af andres børn. Jeg har faktisk haft en del tanker her og der, som kunne være potentielle emner, men det er jo også som om, at jo flere dage der går fra sidste indlæg, jo større bliver presset. Kommer der et nyt indlæg, skal det satme også bare tage kegler! Og det er jo sjovt med sådan noget, for det kan aldrig planlægges eller forudses.

Men altså. Hvad vil I egentlig gerne høre om? Som jeg sidder her og skriver derudaf, får jeg en ny tanke til et indlæg. Det kommer måske lige i måsen på det her. Måske er skriveblokaden brudt. Aflyst simpelthen. Jeg håber på det. Ellers også er det den klassiske tendens på Vægelsind, hvor der bliver spyttet 2-4 indlæg ud efterfulgt af flere måneders stilhed. Vi får at se!

3 kommentarer:

  1. Jeg tænker #6 først, da der er noget aktualitet, der gør, at det nok bør skrives nu og ikke om fire måneder :-) Ellers er jeg ret spændt på #1, som virkelig er et emne, mange kan forholde sig til - der er også en mulig tangent ud mod ensomhed. #3 lyder også vildt spændende, men bør måske gemmes til en dag, hvor der er dårligt vejr :-)
    Derefter er det nok #5, der lokker mest.

    SvarSlet
  2. Når jeg tænker på #5 bliver jeg jo straks nervøs for, hvad jeg måske har gjort galt, og skal jeg nu får et slag med linealen i din blog? #6 er jo et meget aktuelt og meget vigtigt emne - #4 er simpelthen for kedeligt - men #3 er lige så vigtigt som #6 - so go for 3 and 6 :-)

    SvarSlet
  3. Gode emner! Jeg synes, at især #1, #3, #4 og #6 lyder spændende. Men jeg glæder mig til at læse om det hele! :)

    SvarSlet