20. marts 2016

En klassisk skriveproces

Det er søndag, og jeg har besluttet, at i dag sker det simpelthen. I dag får jeg skrevet min ansøgning til uni. Eller taget hul på den i hvert fald. Christ, tænk lige det skal være så svært at nedfælde 4000 anslag.

Status kl. 10:46
Dokumentet er åbnet, og jeg har lavet en pæn overskrift. Det håber jeg, de kan se. Jeg har kigget lidt i mine kloge noter og føler faktisk ikke, de er så pissekloge alligevel. Jeg tænker over, hvad min motivation for at søge er, og pt har jeg fat i noget i stil med:

"Jeg søger om optagelse på studiet, da jeg føler, jeg ikke længere kan forsvare min årelange pause fra universitetet og derfor skal i gang med ét eller andet.." 

Det er ikke en god start. Jeg prøver lige igen.

Status kl. 10:59
Jeg synger meget højt med på Tina Dickow og Medinas "Ensom". Jeg slukker lige. Jeg kan tydeligvis ikke både synge "Er du ensom? Jeg håber, du er ensoooom", samtidig med at jeg skriver en ansøgning, der kvalificerer mig til noget som helst på universitetsniveau. Medina ser også herrens ud med crepet hår.

Status kl. 11:22
1087 anslag. Det er sgu da okay.

Status 11:43
Hold nu kæft, nu kører det bare!

Status kl. 13:13
Endte med at overspringshandle. Seriøst meget. En times telefonsnak med den netop hjemvendte moder. Derefter bad. Og så gik det op for mig, at jeg kun har spist bland-selv-slik og ikke har fået rigtig morgenmad i dag. Er jeg overhovedet voksen nok til universitetet? Jeg har også en åben fane i Chrome. En farlig fane: Youtube. Ah! Gad vide hvor mange timer jeg har brugt derinde egentlig? Er det måske lidt relevant i forhold til film- og medievidenskab? Det er jo et medie. Og der er film. Det må være en acceptabel overspringshandling. Den er godkendt. Jeg surfer videre..

Status kl. 13:38
1823 anslag og jeg oplever en komplet skriveblokering. Hvad er det lige, jeg vil sige? Og hvordan siger jeg det? Kriseramt. F*ck.

Status kl. 14:17
2804 anslag. Nu må det snart være nok. Jeg vil gerne se serier. Gad vide, hvem der dør eller bliver gift i Greys Anatomy i denne uge?

Status kl. 14:34


Status kl. 14:51
Lidt mere fortrøstningsfuld. 3004 anslag og jeg gider bare slet ikke mere. Nu skal den væk. Goodbye, farewell, auf wiedersehen, adieu. Vi skal ikke ses mere.

Status kl. 15:03
Jeg havde egentlig tænkt, at jeg skulle lave et udkast og så summe lidt over det, inden den blev skippet afsted. Sådan ville fornuftige mennesker gøre. Grundige mennesker. Sådan plejer jeg jo også at være. Realiteten er bare, at jeg ikke tror, det bliver meget bedre end det, jeg allerede har skrevet. Og jeg føler, jeg begynder at skele. Afsted med den ansøgning! Pronto.

Status kl. 15:14
HALLELUJAH! It's officially out of my hands. Nu skal der krydses fingre. Og nu skal der børstes tænder for første gang i dag. Vist også på tide.

Status kl. 15:18
"At laaaast". Hvilken lettelse. Næste bekymring: Optagelse. Og dernæst: Hvad fanden gør jeg, hvis jeg ikke kommer ind? Den får I senere.. Når jeg selv har regnet den ud. Stay tuned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar